8.00 – 9.00 ZABAWY SWOBODNE
służące realizacji pomysłów dzieci, przy niewielkim udziale nauczyciela;
9.00 – 10.00 ZAJĘCIA PROGRAMOWE
• realizacja treści programowych oraz nabywanie i doskonalenie czynności samoobsługowych poprzez zajęcia dydaktyczne dostosowane do możliwości rozwojowych i wiekowych dziecka z wykorzystaniem elementów różnorodnych metod;
• nauczyciel dostosowuje metody zgodne z treściami wynikającymi z podstawy programowej
na poszczególny dzień;
10.00 – 10.30 – DRUGIE ŚNIADANIE
• przygotowanie sali do drugiego śniadania,
• posiłek,
• doskonalenie czynności samoobsługowych;
10.30 – 11.30 – ZAJĘCIA RUCHOWE I NA ŚWIEŻYM POWIETRZU
• gry i zabawy na placu przedszkolnym,
• zabawy ruchowe w sali zabaw,
• ćwiczenia i zajęcia ruchowe rozwijające sprawność fizyczną dzieci,
• gimnastyka twórcza prowadzona elementami z metody Kniessów,
• spacery, wycieczki, obserwacja przyrody
• zajęcia o tematyce ekologicznej,
• prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze
11.30 – 12.30 – MOBILNA REKREACJA MUZYCZNA
• słuchanie i nauka piosenek śpiewanych przez nauczyciela,
• muzykoterapia,
• muzyka i ruch – ilustrowanie piosenek ruchem,
• metoda symboli dźwiękowych,
• zajęcia w Sali doświadczania świata (nie dotyczy grup dzieci z autyzmem),
• gry i zabawy ruchowe przy muzyce,
• taniec,
12.30 – 14.30 – INDYWIDUALNE WSPOMAGANIE I KORYGOWANIE ROZWOJU
• praca indywidualna z dzieckiem,
• realizacja autorskich programów terapeutycznych,
• prowadzenie obserwacji pedagogicznych oraz dokumentowanie tych obserwacji,
• zabawy dowolne,
• rozmowy z rodzicami,
• pożegnanie dzieci.