Realizacja treści programowych, indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju oraz kształtowanie świadomości zdrowotnej, dbanie o własne zdrowie w codziennych sytuacjach w przedszkolu i domu prowadzone jest z wykorzystaniem elementów różnorodnych metod:

  1. Arteterapia

    Arteterapia, czyli leczenie poprzez sztukę.

    Find out more

[print_gllr id=1566]

  1. Bajkoterapia

    Zamierzone wykorzystanie bajek zmierzające do realizacji celów ogólnorozwojowych, profilaktycznych i rewalidacyjnych.

    Find out more

[print_gllr id=1574]

  1. Choreoterapia – terapia tańcem

    Zajęcia taneczne prowadzone przy muzyce oddziałują na emocje i wyobraźnię małego człowieka. Wspólne zabawy i tańce rozwijają w Dzieciach potrzebę wspólnego działania i poczucie odpowiedzialności. Dzięki tym zajęciom Dzieci mogą rozwijać indywidualne zdolności.

    Find out more

[print_gllr id=1464]

  1. Zajęcia polisensoryczne

    Przedszkole zostało w pracownię do terapii polisensorycznej.
    Terapia realizowana jest w specjalnie urządzonym pomieszczeniu, które nawiązuje do środowiska życia prenatalnego, przebywanie w nim jest odprężające a zarazem dostarczające wielu wrażeń sensorycznych.
    Odbiorcami tego typu terapii są osoby z upośledzeniem umysłowym, …

    Find out more

[print_gllr id=10573]

  1. Elementy metody Peto

    Metoda ta służy usprawnianiu dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Jej cechą charakterystyczną jest połączenie w jedną całość usprawniania psychopedagogicznego, leczniczego oraz społecznego. Metoda Petö polega więc na zintegrowanym oddziaływaniu edukacyjnym na dziecko niepełnosprawne w zakresie polepszania jego:
    · funkcji …

    Find out more

[print_gllr id=1580]

  1. Metoda porannego kręgu

    Jedną z metod, którymi pracujemy w naszym przedszkolu jest Metoda Porannego Kręgu. Polega ona na polisensorycznym poznawaniu świata. Opieramy się więc na każdym ze zmysłów. Poranny Krąg podzielony jest według pór roku. Każdej z nich odpowiadają inne kolory, …

    Find out more

[print_gllr id=24642]

  1. Metoda Ruchu Rozwijającego Veroniki Sherborne

    Celem zajęć jest danie możliwości dzieciom rozwijania za pomocą ruchu i dotyku świadomości własnego ciała i otaczającej ich przestrzeni; doskonalenie sprawności fizycznej oraz opanowanie stanu odprężenia.
    Metoda Ruchu Rozwijającego V. Sherborne to w skrócie posługiwanie się ruchem jako narzędziem wspomagania …

    Find out more

[print_gllr id=10675]
 

Inne metody

  • Metoda Dobrego Startu – metoda służąca koordynacji wzrokowo – przestrzennej, rozwija pamięć słuchowo – wzrokową,
  • Metoda Domana – usprawnianie polegające na bodźcowaniu mózgu odpowiednimi sygnałami,
  • Metoda Kniessów – gimnastyka twórcza utaneczniona, polegająca na poszukiwaniu nowych form i rodzajów ruchu,
  • Metoda Knillów – metoda wykorzystywana w indywidualnej lub grupowej terapii do stymulowania u dzieci świadomości istnienia własnego ciała,
  • Metoda Montessori – wczesna integracja społeczna dziecka o zaburzonym rozwoju,
  • Metoda ośrodków pracy – jest to koncepcja kształcenia koncentrująca się wokół zagadnień bliskich dziecku,
  • Metoda symultaniczno-sekwencyjna – jest skutecznym sposobem nabywania umiejętności czytania ze zrozumieniem. Wykorzystuje wiedzę o sekwencyjnych zdolnościach lewej półkuli mózgowej przy równoczesnym korzystaniu z symultanicznych sposobów przetwarzania bodźców językowych półkuli prawej,
  • Niedyrektywna Terapia Zabawowa – metoda mobilizuje dziecko do samodzielnego podejmowania decyzji, pokonywania trudności, wpływa pozytywnie na jego rozwój emocjonalny,
  • PSC – jeden z wielu wspomagających i alternatywnych sposobów porozumiewania się,
  • Zabawa paluszkowa – zabawy typu: „Idzie kominiarz…”, „Idzie rak”, „Warzyła sroczka….”, dostarczają dzieciom ogromnej radości i poczucia sprawstwa.