Budowanie systemu językowego dzieci w wieku przedszkolnym odbywa się na zajęciach logopedycznych prowadzonych przez specjalistów rozwoju mowy.
Rehabilitacja to wielokierunkowe działania podejmowane w celu przywrócenia choremu możliwie w największym stopniu zdolności do samodzielnego życia w społeczeństwie.
Integracja sensoryczna (SI) to inaczej zdolność do rozumienia i porządkowania bodźców i informacji dostarczanych z otoczenia i z własnego ciała poprzez zmysły
AAC ma na celu umożliwienie komunikowanie się osobom, które nie posiadają umiejętności mowy, bądź posiadają ją w stopniu uniemożliwiającym satysfakcjonującą komunikację.
Hydroterapia czyli masowanie strumieniem wody. Do zalet hydro należą zwiększenie odporności, poprawa przemiany materii, polepszenie funkcjonowania pracy serca jak i układu krążenia, redukcja stresu.
Muzykoterapia jest metodą terapeutyczną, bazującą na leczniczym wpływie dźwięku i muzyki na człowieka.
Choreoterapia – terapia tańcem i ruchem
Terapia realizowana jest w specjalnie urządzonym pomieszczeniu, które nawiązuje do środowiska życia prenatalnego, przebywanie w nim jest odprężające a zarazem dostarczające wielu wrażeń sensorycznych.
Hipoterapia to sposób rehabilitacji ruchowej, którego podstawowym elementem jest kontakt z koniem. Terapia taka jest wieloprofilowa, co oznacza, że oddziałuje w tym samym momencie sensorycznie, psychoruchowo, psychomotorycznie, społecznie i psychicznie.
Metoda Porannego Kręgu polega na polisensorycznym poznawaniu świata. Opieramy się więc na każdym ze zmysłów. Poranny Krąg podzielony jest według pór roku.
Zajęcia ruchowe to nauka połączona z radością i swobodą. Odbywa sie poprzez zachęcenie i wytworzenie u dzieci potrzeby regularnej aktywności fizycznej.
TUS- Trening umiejętności społecznych, to grupowe zajęcia mające na celu poprawę funkcjonowania w sytuacjach społecznych poprzez zmianę zachowań nieakceptowanych na pożądane i społecznie akceptowane.